Dag 2: auto huren en een berg - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rick - WaarBenJij.nu Dag 2: auto huren en een berg - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rick - WaarBenJij.nu

Dag 2: auto huren en een berg

Door: Rick

Blijf op de hoogte en volg Rick

08 December 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Op de airport werden we opgehaald door onze auto maatschappij zodat we onze auto konden huren. 1 probleem, ik wist mijn pincode van mijn creditcard niet! Na 3 keer de verkeerde code ingevoerd te hebben kon ik gelukkig met een handtekening betalen. We huurden een toyota coralla met automatishe schakelbak. Dus wij in de auto motor aan en toen... hij stond op P en schakelen naar beneden lukte niet. Alles geprobeerd en toen maar gevraagd. Het blijkt dat je je rem moet indrukken en dan kan je van P naar beneden schakelen. Na een paar keer perongelijk spookrijden, me ruitenwissers vol aanzetten en in een bocht weer de rechterbaan willen pakken raakte ik langzaam bekend met het links rijden.

Oaklands lodge
Na 20 minutjes kwamen we aan bij ons eerste hostel: de oaklands lodge. Van de buitenkant een vervallen gebouwtje. Van de binnenkant een gezellig sfeertje met hele aardige mensen. Nadat we betaald hadden bij jonny van de receptie konden we eindelijk .... TANDEN POETSEN en douchen. Heerlijk was het. Ik heb nog nooit zo genoten om die borstel in mijn mond te doen en hem lekker te bewegen.
Hierna gingen we naar de winkel om eten en stekkers te kopen. Op onze weg naar de winkel waren we even aan het zoeken. En direct kwam er een man naar ons toe om ons te helpen. Hij liep met ons mee omdat hij ook boodschappen ging doen. Hij had allemaal tips en adviezen voor ons en onze boodschappen avontuur was geslaagd.

Slapen en de berg:
Na de boodschappen konden we onze kamer in. Tegen het advies van jonny in gingen we toch even slapen( en nu zit ik om 4 uur s' nachts dit te schrijven) Na het slapen gingen we Mt Eden op. Een berg waar je heel auckland en omgeving van kan zien. Na een leuke wandeling en een bijzondere korte route de berg op kwamen we bij de top aan. Op de top een geweldig uitzicht. Het maakte niet uit welke kant je op keek. Mooie natuur, auckland als mooie grote stad of misschien wel dat rugby stadium op afstand. Na kennis gemaakt te hebben met een groepje gekke brazilianen die fan waren van het Nederlands elftal gingen we weer naar beneden. Eenmaal beneden gingen we eerst nog de verkeerde kant op waardoor we een uur lang verdwaald waren, maar uiteindelijk vonden we de weg en liepen we naar ons hostel. Lekker slapen zodat we morgen aan dag 3 kunnen beginnen!

• 08 December 2015 - 19:37

Mam:

Pincode vergeten......Goh hoe kan dat nou Rick. Je bent altijd zo netjes op je spullen. Het probleem is gelukkig bijna opgelost. Toyota Corolla is een mooie sportieve auto en lekker ruim en dan ook nog automaat. Mooi hoor, dat zal lekker rijden zijn de komende 4000 km.
    Jullie hebben leuke plannen. Ben erg benieuwd naar jullie volgende verslag. xxx mam

• 08 December 2015 - 22:53

Cock En Det:

He wereldreizigers, wat leuk dat jullie een verslag schrijven dan kunnen we een beetje meeleven met jullie avonturen en die beginnen al goed -:). Nu nog even bijslapen maar al rap zullen jullie aan de grote auto reis beginnen. Heel veel plezier lieve twee, geniet van al het moois aan de andere kant van de wereld. XX C&D

• 09 December 2015 - 08:19

Rob En Jacqueline:

Super leuk verslag, heel eerlijk :-). Fijne vakantie!! Rob en Jacqueline.