Dag 6: lopen, rijden en wouw wat een locatie - Reisverslag uit Punakaiki, Nieuw Zeeland van Rick - WaarBenJij.nu Dag 6: lopen, rijden en wouw wat een locatie - Reisverslag uit Punakaiki, Nieuw Zeeland van Rick - WaarBenJij.nu

Dag 6: lopen, rijden en wouw wat een locatie

Door: Rick

Blijf op de hoogte en volg Rick

12 December 2015 | Nieuw Zeeland, Punakaiki

Zaterochtend 6:00. De wekker gaat en het is tijd om op te staan! Vandaag rijden we naar de Abel Tasman, een groot natuurgebied langs de zee met mooie wandelroutes. We parkeren de auto bij de watertaxi's. Een bedrijf die je na het lopen van een route weer terug brengt over het water. We beginnen met lopen om 8:30. Als we bij het startpunt aankomen zien we het bord met daarop: Anchorage 11.8 km, 4hr walk. Na wat leuke start foto's beginnen we aan de route. Het is bewolkt vandaag en de wolken hangen allemaal in de bergen, mooi gezicht. De route leid ons omhoog de berg op. We lopen tussen de bomen en struikgewas. Het is zo dicht begroeit dat de zon er niet doorheen komt. Soms komen we op een uitzichtpunt waar je over de zee uitkijkt met 2 eilanden en enkele rotsen die het boven het water uitsteken. Na 10 km lopen, heel wat natuurfoto's en een enkele foto van mijn blote billen kwamen we  bij het mooiste punt van de route. Een prachtig uitzicht over het natuurgebied met daar tussenin de zee. De wolken bedekten de berg als een zachte deken en op de voorgrond sta ik, met een gekke pose. Het is ongelovelijk hoe vaak ik al heb verteld wat voor prachtige uitzichten je hebt in nieuw zeeland. Maar het is echt waar. Ze zijn allemaal verschillend en prachtig op een andere manier. De natuur is overweldigend hier. Bij het eindpunt aangekomen staat de water taxi al op ons te wachten. We worden over het water terug gebracht. Onderweg stopt de taxi nog even voor een pinquin die zichzelf aan het wassen is waarna we doorvaren naar het vaste land.

De rit naar punakaiki
Vanaf het moment dat we de auto in stapte begon het te regenen en is het ook niet meer gestopt. Tijdens de route reden we langs bergwanden waar het water naar beneden storte als kleine watervallen. In de verte zelfs een grotere waterval waar we te laat waren met een foto, Scheiße! Het laatste stuk reden we naast de kust waar Tina nog wat mooie plaatjes heeft kunnen schieten. Daarna kwamen we aan bij ons hostel wat vlak voor punakaiki ligt.

Te nikau retreat:
Ons hostel: Te nikau retreat ligt vlakbij de kust. Na het inchecken moeten we een kleine route door bomen en kleine bruggetjes lopen. Eenmaal aangekomen bij ons huis zijn we verbaasd hoe mooi het is. Het huis ligt midden in het bos met onze kamer op de bovenste verdieping. Vanuit onze kamer kijken we uit boven de bomen en zien we bergen liggen. Beneden is grote lounge waar je lekker kan chillen, gitaar kan spelen of koken.
Na een lekkere maatijd gemaakt door tina, liggen we nu op bed te relaxen van onze dag. Morgen is het hopelijk tijd voor kayakken behalve als het nog steeds regent!