Dag 7: muffins, pannekoeken en Frans - Reisverslag uit Punakaiki, Nieuw Zeeland van Rick - WaarBenJij.nu Dag 7: muffins, pannekoeken en Frans - Reisverslag uit Punakaiki, Nieuw Zeeland van Rick - WaarBenJij.nu

Dag 7: muffins, pannekoeken en Frans

Door: Rick

Blijf op de hoogte en volg Rick

13 December 2015 | Nieuw Zeeland, Punakaiki

We werden wakker in onze geweldig mooie kamer. De regen tikte helaas nog steeds op de ruit net zoals het de hele dag had gedaan. Na een lekkere douche gingen we ons ontbijt halen. Bij dit hostel maakt de eigenaar elke ochtend verse muffins en vers brood. Ik kan jullie vertellen, het was heerlijk. Dit was het beste en mooiste hostel die er is. Na het ontbijt en knuffelen met de lokale kat het gingen we verder met onze route. Onze eerste stop was maar 5 minuten rijden: de Pancake rocks. We liepen over een bosroute richting de kustlijn en daar begon het... op verschillende uitkijk punten konden we de pancake rocks en het mooie gebied eromheen aanschouwen. De zee probeerde met al zijn kracht de rocks omver te blazen maar elke poging mislukte, het was mooi om te zien. Na een kaart voor tina's collectie gingen we verder met onze reis. Op naar Franz Josef!

Highway 6:
Highway 6 in nieuw zeeland schijnt 1 van de mooiste routes van de wereld te zijn. Wij mochten er vandaag over rijden richting Franz josef. Op de route eindeloze uitzichten met links bergen vol met groen en rechts de kustlijn. Hier en daar een waterval vanuit de bergen of riviertjes die onder ons door stroomden terwijl we over 1 van de vele bruggetjes reden. Aan het einde van de rit zette ik de auto nog even aan de zijkant om te genieten van rivier, de zon en de bergen om ons heen. Daarna was het tijd om door te rijden naar ons eindpunt van de dag.

Franz josef:
Bij het inchecken vroegen we nog even naar het weer voor morgen. Er werd regen, zon, hagel, onweer en wind verwacht. Zeer verrassende voorspelling. Na alle spullen richting onze kamer te hebben gebracht was het tijd voor nog een activiteit. We reden een klein stukje met de auto en kwamen bij het startpunt van allerlei wandelroutes. We namen een korte die uitkwam bij een uitkijkpunt richting de franz josef. In de verte zag je de uitmonding van de gletsjer op de berg, een witte ijzige laag wat overgaat in de berg vol met bomen en stenen begroeid. Vlak voor ons een vlakke ondergrond vol met stenen en daar tussendoor stroomt een riviertje van het water uit de berg.

Tijd voor wat rust nu! Tot morgen

• 13 December 2015 - 23:22

Cock En Det:

He lieve Rick en Tina, zo te lezen genieten jullie van heeeeeeeeeel veel mooie uitzichten. Susanne had het daar ook al over. En naast die uitzichten ook spanning en sensatie ...zo zonder remmen...mmmm! We duimen dat de regen snel verdwijnt zodat jullie alle activiteiten kunnen doen die je uitgezocht hebt. Echt super om jullie zo te volgen. Dikke zoen XX

• 14 December 2015 - 13:53

Adrie:

Hoi vakantiegangers,

Wil jullie even laten weten dat ik met veel plezier jullie verslag lees en ben benieuwd naar het vervolg!!

Veel plezier en geniet van deze wereldvakantie, super!!

Lieve groetjes

Adrie