Dag 19: Benzine!! - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Rick - WaarBenJij.nu Dag 19: Benzine!! - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Rick - WaarBenJij.nu

Dag 19: Benzine!!

Door: Rick

Blijf op de hoogte en volg Rick

25 December 2015 | Nieuw Zeeland, Picton

We werden deze ochtend wakker met een heerlijk ontbijtje van yoghurt, aardbeien, croissants en vruchtensap. Dit alles was verzorgd door het hostel omdat het kerst was. Na het ontbijt stapte we de auto in en toen begon het spannend te worden. We hadden nog maar voor 60 km bezine in de tank zitten en alles was dicht vanwege kerst. Onze enige hoop waren onbemande tankstations, maar die waren nergens te bekennen in hanmer springs. We moesten 50 km rijden voor het volgende stadje. Tijdens de rit zagen we de bezinemeter maar dalen en dalen... Ik dacht nog aan mijn oma die wel 6 keer had gezegd om een kan benzine in de achterbak te doen, had ik maar geluisterd. Toen we nog maar 5 km konden rijden kwamen we in het stadje aan. En daar was hij!! Het onbemande tankstation pal aan de weg. Gelukkig dat we waren gooiden we hem helemaal vol en op naar de volgende stad kaikoera!

Kaikoera
Kaikoera is de stad waar je walvissen kan spotten. Ons plan was daar even te stoppen voordat we door rijden naar picton om daar de boot te nemen. We hoopte dat we in de stad wat zouden tegenkomen maar.... helemaal niks. Alles was dicht en iedereen was lekker bij zijn familie om kerst te vieren. We stapten in de auto en reden verder richting Picton.

De weg naar Picton
We wilden onderweg ergens stoppen om lekker te chillen aan het strand aangezien we nog veel te veel tijd overhadden voordat de boot ging. We stopten bij elke mogelijke stop maar overal waren het stenen of onmogelijk om het strand op te komen. Totdat we bij een lookout stopte. Ik stopte daar voor de grap om even te kijken. Ik stapte uit de auto en keek over de rand. Allemaal rotsen en klotsend water van de golven met daarop zeehonden!!! Een stuk of 30 aan het slapen, 2 babies de rots aan het ondekken en de andere 18 waren in de zee voedsel aan het zoeken. Het was een prachtig gezicht, hoe de kleintjes aan het waggelen waren, hoe de onderlinge gevechten om een stukje rots plaatsvonden of hoe er gejaagd werd op voedsel tussen de wilde golven door. Na een uurtje genieten reden we verder naar Picton.

Picton
We waren veel te vroeg aangekomen en ik zette de auto op schaduwplek. Daar hebben we een beetje geslapen, geluncht en wel 1.5 uur lang wie ben ik gespeeld. Je moet je toch vermaken hè! Daarna konden we de ferry naar Wellington op en die bracht ons naar de eindbestemming. Nu zitten we in het hostel midden in de stad en gaan we lekker slapen. Weltrusten!

• 25 December 2015 - 21:30

Mam:

Waardeloos dat gedoe met die benzine. Je kan dan even niet meer lekker genieten. Gelukkig dat jullie toch een tankstation gevonden hebben. Gaan jullie oud en nieuw in Wellington vieren?
    Susan zal wel leuke tentjes weten. X mam

• 25 December 2015 - 22:21

Peter:

Jullie maken het weer spannend! Was een stress vrij ritje. Leuk die zeehonden. Jullie hebben vast wel een filmpje gemaakt. Het is een man. Hij is chagrijnig maar ook een clown. Hij zegt vaak: altijd blijven lachen. Ra ra. X

• 26 December 2015 - 12:14

Cock En Det:

He lieve twee, dat was spannend, ook ons is dat een keer overkomen, met die benzine bedoel ik...en dan zit je inderdaad niet echt lekker in de auto. Gelukkig ook weer goed afgelopen. Heerlijk dat jullie zo goed gegeten hebben, het ontbijtje klinkt ook heel erg gezond en lekker.
    Wat gaat het snel allemaal. Veel plezier in Wellington. XXXX C&D

• 26 December 2015 - 12:14

Cock En Det:

Wat gaat het snel allemaal. Veel plezier in Wellington. XXXX C&D

• 26 December 2015 - 12:21

Nel Camfferman:

hallo lieve twee,
    Wat een leuke heerlijke verhalen weer. Goed te weten dat jullie ook een heerlijk kerstmaal hebben gehad, was het ook een beetje gezellig in dat restaurant?
    Wat zullen jullie blij zijn met die laatste stop waar je al die zeehonden hebben kunnen zien, dat lijkt me echt te gek, alhoewel jullie zo veeeeeeeeeeeeeeeeeel bijzondere dingen hebben gezien en meegemaakt, maar het is zo vertederend die kleine zeehondjes en dan zo maar in het wild ergens op een rots.
    Waren weer leuke verhalen, heel veel liefs, oma.

• 26 December 2015 - 17:19

Susanne:

Moeders en oma's hebben vaak gelijk, blijkt achteraf :P Gelukkig is het goed afgelopen. Jammer dat alles dicht was met kerst. Nu al weer op het noordereiland, gaat inderdaad snel allemaal. Wellington is met tweede kerstdag hopelijk wel gezellig, ze hebben er genoeg horeca in ieder geval! Geniet van jullie laatste dagen! XX