Dag 1: de vlucht en een lekker kopje thee - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rick - WaarBenJij.nu Dag 1: de vlucht en een lekker kopje thee - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Rick - WaarBenJij.nu

Dag 1: de vlucht en een lekker kopje thee

Door: Rick

Blijf op de hoogte en volg Rick

06 December 2015 | Nederland, Amsterdam

Daar gingen we dan. Lekker afgezet op schiphol en helemaal klaar voor onze reis. We konden lekker op tijd het vliegtuig in. Onze plekken waren naast elkaar maar dan wel met een gangpad ertussen. De vlucht van Amsterdam naar guang zau duurde 10 uur. Ik had de vreselijke ervaring in het vliegtuig, dat was niet het zitten of dat de vlucht 10 uur duurde, maar dat ik naast een duits meisje zat die het niet erg vond om er wel eens eentje te laten glippen. Moet ik natuurlijk wel erbij zeggen dat dit niet tina was maar het meisje wat aan mijn andere kant zat.

Aankomt is Guang zao
Na 10 uur vliegen en 2 lekkere vliegtuigmaaltijden kwamen we om 7 uur lokale tijd aan op guang zao. Hier moesten wij wachten tot 14:30 want dan ging onze vlucht naar auckland. Nadat we het eerste uur hadden rondgelopen en hadden gezeten op de airport besloten we om ergens wat warms te gaan drinken. Ze hebben blijkbaar geen verwarmingen in china. We vonden een restaurantje en ik bestelde een lemon thee en tina een lekkere lathé caramel. Ik betaalde lekker met mijn creditcard 148 chineese valuta en we gingen lekker zitten. Na het lekkere kopje thee gingen we uitzoeken hoeveel 148 chinese dollars zijn in euro's. Wat blijkt... 22 euro. Heerlijk zo een kop thee. Na heel wat uurtjes overleven konden we inchecken bij onze volgende vlucht: Auckland!!

Vlucht naar Aukland:
Tijdens de vlucht hebben we heerlijk veel geslapen, 2 lekkere maaltijden gehad en konden we lekker naast elkaar zitten. Dit keer gelukkig geen vieze luchtjes naast me. Nadat we 11 uur hadden gevlogen kwamen we aan. Aukland! Bij het uitchecken lieve hondjes die aan me bagage snuffelen en bij paspoortcontrole doorkomen met een echte nieuw zeelandse vrouw die heel boos kijkt maar als je dichterbij komt blijkt ze heel aardig te zijn.

  • 08 December 2015 - 19:26

    Mam:

    Ha Rick, wat leuk dat je toch een reisverslag maakt. Heb je later vast veel plezier van en wij hebben er nu plezier van. Stop ook je foto's hierin dan kunnen we lekker meegenieten. Je treft het wel naast een Duits meisje die ze laat vliegen..... Gelukkig was vlucht twee een stuk beter.
    Ik ga gauw verder lezen met dag 2.

  • 08 December 2015 - 20:36

    Susanne:

    Zo stom dat jullie niet naast elkaar zaten de eerste vlucht! Ik heb jullie gevolgd op internet, vond het spannend! En ik wil ook weer! :D Echt niet normaal hoe lang die vlucht was, en dan ook nog zo lang wachten in China... Gelukkig hadden jullie een lekker duur kopje thee en koffie :P
    En hoe was de aankomst in Auckland? Werd je niet zenuwachtig van de snuffelhonden en hadden jullie ook allemaal lord of the rings en hobbit dingen te zien op het vliegveld?
    Liefs en enjooooy. Straks in de Waitomo caves woehoe!!! Ik heb de black labyrinth gedaan, die zonder klimmen. Kusjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Rick

Avonturen in nieuw-zeeland

Actief sinds 10 April 2017
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 4729

Voorgaande reizen:

10 April 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

08 December 2015 - 02 Januari 2016

Nieuw zeeland

Landen bezocht: