Dag 5: Mountainbikes en pas op voor pinquins - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Rick - WaarBenJij.nu Dag 5: Mountainbikes en pas op voor pinquins - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Rick - WaarBenJij.nu

Dag 5: Mountainbikes en pas op voor pinquins

Door: Rick

Blijf op de hoogte en volg Rick

11 December 2015 | Nieuw Zeeland, Nelson

Na heerlijk wat uurtjes slaap was het tijd voor een activiteit in Nelson. De aardige meneer leende ons zijn mountainbikes en het was tijd om te fietsen! Onze eerste stop was het strand. Een eindeloos strand met veel wind en onwaarshijnlijk warm water. Niet dat ik gezwommen heb maar even met je hand erin telt ook. Eerst fietsen we nog langs een gebied waar we moesten uit kijken voor overstekende pinquins. Hierna gingen we verder fietsen op zoek naar de mountainbike route die we wilden doen. Gelukkig kunnen tina en ik voor geen meter kaartlezen, dus 1.5 uur later na 5 keer de verkeerde weg in te zijn gegaan kwamen we aan bij de route. Eerst een paar keer over een soort mountainbike stunt parcourtje heengefietst en daarna begon de rit naar boven. Het was meer lopen dan fietsen maar na wat mooie stops onderweg kwamen we aan op de top. Weer een geweldig uitzicht over de natuur en de stad Nelson. Een lekker zakje chips en toen was het tijd voor de afdaling op de fiets. De afdaling begon goed, soms moest ik 15 min wachten omdat duitsers schijnbaar sneller een berg op lopen dan af fietsen. Toen ik ongeveer op een kwart van de afdaling was brak mijn enige rem. Na een paar keer koppig verder gaan en afremmen op de fred flinstone manier gleed ik bijna de berg af een ravijn in. Vanaf dat punt ben ik ook maar gaan lopen want van fouten leer ik! Meestal dan.

Boodschappen en burgerking
Eenmaal beneden gingen we de stad in voor wat boodschappen. Na veel zoeken en een hele goede, slechte uitleg van een oorspronkelijke nieuw zeelandse, vonden we de winkel niet. Toen zagen we een burgerking en ging we de makkelijke weg. Burgers!!

1900 uur slaaptijd

  • 18 December 2015 - 09:21

    Mam:

    Rick jij hebt niks met fietsen. Je maakt ze altijd kapot....... Remmen als the Flinstones Yabe daba doe......
    Nieuwe schoenen gekocht?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Nelson

Rick

Avonturen in nieuw-zeeland

Actief sinds 10 April 2017
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 4724

Voorgaande reizen:

10 April 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

08 December 2015 - 02 Januari 2016

Nieuw zeeland

Landen bezocht: