Dag 9: de fox, roadkill en een fergburger - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Rick - WaarBenJij.nu Dag 9: de fox, roadkill en een fergburger - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Rick - WaarBenJij.nu

Dag 9: de fox, roadkill en een fergburger

Door: Rick

Blijf op de hoogte en volg Rick

15 December 2015 | Nieuw Zeeland, Queenstown

7 uur, tijd om op te staan en de weg op. Vandaag rijden we naar Queenstown!! Na 2 boterhammen met jam en cornflakes met zelfgemixte melk(heel ranzig) stapte we in de auto. Onze eerste stop was maar 30 min rijden. Het broertje van de franz josef, de fox glacier.

Fox glacier:
Vanaf het moment dat we de auto uitstapte keken we met grote ogen om ons heen. We stonden pas op de parkeerplaats en het was al prachtig. Reusachtige bergen om ons heen maar wat zo gaaf was, is dat er een enorm hoge bergwand aan onze rechterkant het zicht blokkeerde. Het was als een 100 meter hoge muur. We begonnen aan de route richting het uitzichtpunt op de gletsjer. We liepen over een enorme kale vlakte met allemaal stenen. Links en rechts waren 2 grote bergwanden die het gebied afdekten en door het gebied stroomde allemaal kleine riviertjes naar 1 grote rivier. Als we recht voor ons keken zagen we een klein stukje van de gletsjer. Tijdens het lopen moesten we over allemaal beekjes heen lopen, van grote steen naar grote steen zodat onze voeten niet nat werden. Toen we er bijna waren stond er een bord: de komende 400 meter(wat stijl omhoog was) niet stoppen anders is er kans op steen verschuivingen. Na een goede klim kwamen we boven! De ijzige vlakte keek ons recht aan en wij staarden terug door onze camera om foto's te maken. Overal langs de bergwanden liepen kleine watervalletjes naar beneden. Beneden bij de gletsjer was een heel groot gat wat mij deed denken aan een ijsbeer hol.

Highway 6:
De eerste 3 uur van de route reden dwars door allemaal oerwoud heen. We reden natuurlijk wel op een verharde snelweg en gemiddeld zo een 90 km per uur. Om de 200 meter lag er een dood dier op de weg. Het waren wasbeertjes, vosjes, muizen en nog wat onidentificeerbare dieren lichamen. Heel zielig.
Uiteindelijk kwamen we uit het oerwoud bij een heel groot meer: Lake Wanaka. Het was een enorm meer met helder water recht uit de bergen erom heen. In de verte zag je groene bergen en daarachter weer bergen met sneeuw op de top. Na een korte stop op een kampeerplek aan de rand van lake wanaka reden we verder en kwamen we bij het volgende meer: lake hawea. Hier hadden we ongeveer hetzelfde uitzicht, je zou er bijna aan gewend raken. Toen was het tijd om door te rijden naar Queenstown, de stad van de Fergburger!

Queenstown
Met nog een korte stop van een enorm winderig uitzicht kwamen we in queenstown aan. Na onze check in en het uitladen van onze spullen gingen we de stad in. Eerst mijn bungiejump avontuur plannen en dan door naar: FERGBURGER!! Tina en ik hadden onze honger opgespaard voor die genot van brood, vlees en vele andere ingrediënten. Na even kort wachten en terug lopen naar ons hostel kon het aanvallen beginnen. En dat was het ook, de saus zat overal, de stukken vlees vlogen in het rond en het was genieten. Na die burger was het tijd voor proffesioneel uitbuiken. Waar ik overigens nog steeds mee bezig ben. Nu tijd voor een rustig avondje want morgen is het tijd voor White water rafting en de Nevis Bungie jump. Goodnight!

• 18 December 2015 - 09:27

Mam:

Klinkt fantastisch allemaal.... Ik ben al aan het uitzoeken of ik geen onbetaald verlof kan krijgen, want ik denk niet dat we nog 7 jaren kunnen wachten hierop. Dan wordt het met de rollator de berg op en dat zou jammer zijn.
    Over die fergburger had Susan het ook al, moet fantastisch zijn. Als je thuis bent, moet je er maar eens 1 voor ons maken. Morgen Bungie Jump, hmmmm wil ik dit wel weten?