Dag 11: jetboat 360 - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Rick - WaarBenJij.nu Dag 11: jetboat 360 - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Rick - WaarBenJij.nu

Dag 11: jetboat 360

Door: Rick

Blijf op de hoogte en volg Rick

17 December 2015 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Tina en ik hadden enorm slecht geslapen maar dat mocht de pret niet drukken vandaag. De shotover jet stond vandaag op de planning. We werden met een bus opgehaald en naar de locatie van de jetboat toegereden. Hier kregen we ons vest en een lange regenjas want je kan nat worden in de boot! Toen we eenmaal zaten werden er wat foto's van ons gemaakt waarna de rit begon. Deze jetboot had maar 100 ml water nodig om in te varen en de rit was op een raft rivier tussen rotsen en bergen door. De chauffeur van de boot zorgde ervoor om zo dicht mogelijk langs elk randje te gaan om de sensatie te verhogen. Eens in de zoveel tijd draaide hij met zijn vinger een cirkel en dat betekende een 360 graden draai. Deze rit was als een achtbaan op het water. Er werden ook nog wat leuke weetjes verteld en na 25 min stonden we weer op de kant. Ik weet niet of het door mijn bungie jump avontuur kwam, maar ik vond het allemaal een beetje tegenvallen. Na een snelle blik op de celeberity foto wall van alle bekende personen die hier een keer een ritje hadden gemaakt gingen we terug naar queenstown. Toen we ook nog zagen dat er een rij van 45 min voor de fergburger tent stond was het helemaal tijd om in te pakken en weg te rijden richting Te Anau.

Te Anau
Het was maar 2 uurtjes rijden naar onze volgende bestemming. We sliepen in een dorpje genaamd te Anau. Dit ligt ongeveer anderhalf uur rijden van Milford Sound waar we een cruise gaan maken. Na een uurtje rijden kwamen in de verte de hoge bergen met witte toppen al in zicht. Het uitzicht was weer geweldig, wat is het toch een ongelovelijk land.

YHA
Na de check in bij ons hostel ging tina lekker de was doen! Ik maakte het eten en daarna zaten we lekker in het zonnetje aan de spagetti en een rosé. Na het eten ging ik nog even kroelen met de lokale kat  die tanden had waarmee die me arm eraf kon bijten. Hierna was het slaaptijd. Morgen naar 1 van de mooiste plekken op aarde!

  • 18 December 2015 - 09:33

    Mam:

    Ik denk Rick dat alles tegenvalt na je bungie jump....Een rustig dagje tussendoor kan geen kwaad toch?
    Het klinkt allemaal zeer ontspannen en gezellig. Ben benieuwd naar de verhalen van jullie cruise....
    Bij een cruise denk ik altijd aan het liedje van "The Love Boat" .........Veel plezier; XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Rick

Avonturen in nieuw-zeeland

Actief sinds 10 April 2017
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 4725

Voorgaande reizen:

10 April 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

08 December 2015 - 02 Januari 2016

Nieuw zeeland

Landen bezocht: