Dag 15: heet!! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Rick - WaarBenJij.nu Dag 15: heet!! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Rick - WaarBenJij.nu

Dag 15: heet!!

Door: Rick

Blijf op de hoogte en volg Rick

21 December 2015 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Na onze nacht met gesnurk van een zeeleeuw had ik toch bijzonder goed geslapen. Toen ik uit het raam keek zag ik naast de Mount Cook en al het prachtige eromheen ook een heerlijk zonnetje. Het werd lekker weer vandaag! Na een ontbijt met bagels en salami gingen we de weg op. We moesten 4 uur rijden vandaag! Onderweg konden we nog steeds genieten van de 13 heerlijke broodjes die we hadden gekocht in de Countdown(grote supermarkt). Na ongeveer een uur rijden was geen berg meer te bekennen en reden we op een snelweg tussen de boerderijen. De teller stond inmiddels al op 32 graden, was de zomer dan nu echt begonnen!? Toen we bij onze eindbestemming waren was het inmiddels 36 graden, niet te geloven hoe warm!

Christchurch
Na onze checkin bij ons hostel gingen we even chillen op onze kamer. Christchurch is de stad die zo hard getroffen is door een aardbeving een aantal jaar geleden. Na een paar uurtjes bijkomen hadden we besloten naar het strand te gaan want temperatuur was inmiddels al gedaald naar 27 graden. Op het strand werd enorm veel gesurfd. De stroming van het water was zeer sterk en er stond een stevige wind. Na een paar keer lekker met de golven mee duiken gingen we op onze handdoek liggen. Het was heerlijk, zon, zee en zand in je gezicht. De 3 Z's zal mijn vader gezegd hebben. Binnen 20 min was ik begraven onder het zand zonder te graven.

Een echte maaltijd!
Na 1.5 week zonder een echte maaltijd van groente, vlees en aardappelen was het dan nu eindelijk tijd. De boodschappen waren gedaan en het koken kon beginnen. Het was smullen! Na een proffesionele uitbuiktijd van 30 min en het uitkijken van een kerstfilm in de lounche, was het tijd om te slapen. Morgen de stad in en dan naar arthurs pass!

• 22 December 2015 - 10:52

Peter:

De drie Z's!!! En hier de drie G's; Gezin, Grammofoonplaten, Golf. Lekker weertje, jammer van de harde wind, maar toch even lekker op het strand gelegen.
    Goed van jullie een keer gezond eten! Hier eten we ook al dagen goed en veel maar ook veel calorieën.
    Ga nu snel het volgende verslag lezen!